Lathundar
- Huvudspåret: Korta beskrivningar av delspelen
- Kalasspåret: Korta beskrivningar av delspelen
- Spela med ”demon”
- Tomtespåret
- Uppföljningsverktyget
Förskolans matematik
Att arbeta med förskolans matematik är att låta barnen möta och förstå grundläggande begrepp som rum, tid, mängder, antal, ordning, form, mönster och förändring. Det är också att låta barnen förstå olika samband mellan dessa begrepp.
Vad är speciellt med Magiska Trädgården?
Vi som har gjort spelet
Bakom Magiska Trädgården finns MG Core Team (Agneta Gulz, Magnus Haake & Erik Anderberg) som är en del av forskargruppen ETG (Educational Technology Group) från Lunds universitet och Linköpings universitet.
Vi började utveckla den första versionen av Magiska Trädgården 2012. Under åren har vi samarbetat med kollegor på Stanford University i USA och Stockholms universitet. Vi har också haft många studenter som genom åren bidragit med olika delar. Sist, men inte minst, har så många förskolor med personal och barn hjälpt oss med kommentarer, nya idéer … och även ”välförtjänt” kritik.
Tack till våra finansiärer genom åren
- Knut & Alice Wallenbergs Stiftelse
- Stiftelsen Marcus & Amalia Wallenbergs Minnesfond
- Skolforskningsinstitutet
- Erik Philip-Sörensens stiftelse
- The Linnaeus program Thinking in Time: Cognition, Communication and Learning at Lund university
Tack till alla som hjälpt till med utvecklingen
- ETG (Educational Technology Group), Lund University and Linköping University
- Graduate School of Education, Stanford University och AAALab
- Barn- och ungdomsvetenskap, Stockholms universitet
- Alla studenter vid Lunds universitet och Linköpings universitet som bidragit i projektkurser och examensarbeten.
- Alla förskolor med personal och barn som låtit oss testa Magiska Trädgården.
- Alla övriga som bidragit med grafik, röster och ljud.
- Sist (men inte minst): programmerarna.